Dziki Trakt

Dziki Trakt seks
W obrębie gospodarstwa znajdują się dzikie łąki, młodniki brzozowe i szlak spacerowy – 1 km pętla. Znakomita trasa spacerowo- widokowa, ale też swoisty szlak edukacyjny! Biegnie przez tereny będące ulubionym miejscem saren i bażantów. W czerwcu nad łąkami unoszą się chmurki świetlików (robaczków świętojańskich). Trakt rozpoczyna swój bieg od wspomnianej już piaskownicy. Początkowo szeroka równa droga biegnie w poprzek stoku. Z lewej strony rozpościera się dzika łąka latem pełna ziół lebiody, krwawnika, dziurawca i dzikiego tymianku. Z prawej prawdziwa wiejska miedza (dziki uskok terenu na kolejną łąkę), porośnięta krzewami tarniny, dzikiej róży, jeżyn, kępami jaworów i nawet dzikich prawdziwych śliw węgierek! To bardzo rozświergotane miejsce, bo ptaki mają tu mnóstwo pożywienia i dobre schronienie. Pod koniec drogi jest cenna studnia „Anny” i tutaj można zobaczyć porosty, coraz rzadsze, gdyż występują w idealnie czystym środowisku! Podobnie spore polanki skrzypu polnego, który tu rośnie. Szlak skręca w lewo i pnie się już w górę przez zupełnie dzikie przestrzenie! Po prawej zbocze lasu. Dalej strome krótkie podejście, że sprawia wrażenie drogi do nieboskłonu! Goście lubią się tam fotografować na tle błękitu! Na tym etapie otwiera się pejzaż na górę Kamionna, dolinę Potoku Saneckiego i osiedla Żegociny ( zwane Nagórze, Kępówka, Przysłop). Ponad szlakiem siedlisko Górczyna i duży kompleks leśny. Wkraczamy między młodniki brzozowe a dalej w stary gaj (występuje tu chroniona czarna brzoza!) aż wychodzimy na Wioskę Leśnych Ludzi.